dagens ridpass

åkte till stallet vid 7 i morse för att ge hästen mat och även då passade jag på att rida. hade tänkt rida dressyr idag men det slutade med intervall träning i ridhuset. när jag tränade nu tänkte jag mest på att han fick gå i det tempot han ville och jag skulle bara stå upp i lätt sits, måste säga att jag är riktigt nöjd med dagen ridpass han va svättig och väldigt trött idag, när jag skrittade av så fick han välja ett tempo bara för att han hade varit så duktig. började skritta fram i ett bra tempo, travade fram och körde lite skänkelvikning sen började jag med att rida 10 varv i galopp. travade lite och skrittade 10 min typ, sen bytte jag varv och körde 10 varv där sen travade jag av och skrittade han i 20 min. ville inte köra så hårt med han i början utan man ska starta lite lugnt sa min tränare lotta. stretchade han och gick med han upp till hagen så får han stå där tills i kväll då vi åker och tar in han så får han stå inne i natt med för såret skull men det har blivit mycket bättre såret nu, skönt så man kan börja rida med min underbara träns igen!
bilden fick jag av ägaren från det senaste ridpasset hon tittade. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0