hoppträning

hade hoppträning igår i lektion, jag skulle blogga när jag kom hem men då krånglade internet massa så jag skit i det och gör det nu istället. vi körde markarbete nu efter sommaren så vi börjar lite mjukt. vi red en evighets övning som man kan rida hur länge som helst, vi skulle även rida utan sigbyglar och jag som inte har gjort det på jätte länge då roddan har varit känslig men i går gick det hur bra som helst han vart lite rädd i början men i slutet kunde jag slappna av själv och galoppera utan stigbyglar med! den här övningen är jätte bra för att få hästen lösgjord, det är jätte bra för en sån häst som roddan eftersom han gärna vill bli spänd och trippa på. här är en bild på övningen, jag tänkte berätta lite vad vi gjorde och sånt.
vi började i höger varv och kom på travbommarna uppe i högra hörnet, red två varv på en liten volt. flyttade skänkelvikning direkt efter till kvartslinjen och ut igen så vi kunde komma på galoppbommarna där nere i ett varv, sedan skänelvikning igen till kvartlingen mot 5on halvan. vi låg på ströms i 10 min i vaderna varv. sen la vi även till 5on halvan. men då ändrade vi lite på övningen så vi kom i vänster varv på travbommarna och direkt innan 5on halvan flyttade vi skänkelvikning snett igenom, fattade galopp och kom på galoppbommarna saktade av och gjorde skänkelvikning snett igeom till travbommarna, kom på dom och sen på 5on halvan i trav, sist ett varv nere på galoppbommarna som avslutning. hoppas bara ni förstår hur jag förklarar, är inte så bra på det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0