tidig morgon

mamma väckte mig vid 7 så jag kunde komma ut och rida vid halv 8, jag tycker det är mycket skönare att rida på morgonen för då är det både lugnt i stallet och man behöver inte stressa. körde lite dressyr i paddoken, han va reda uppstressad i boxen när jag kom. när jag började skritta fram så lugnade han ner sig och slutade att trippa och ha sig. idag tänkte jag mest på hur jag sitter, i sktitten och galoppen sitter jag bra men sen när jag ska börja sitta ner i traven är jag som en nybörjare, jag har tappat min hålning helt och hållet, vilket är inte bra. jag rider som om jag skulle hoppa, eller lättare sagt en säck potatis.. men hästen är jag nöjd med idag, iallefall i sktitten och galoppen för i traven orkar jag inte hjälpa han, jag har blivit väldigt svag i min mage och rygg över sommaren för dressyren har inte varit den första jag har tänkt på men det sk bli ändring på!
bilden är från vårna första dressyrtävling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0