klippning

klippte även roddan igår, han va livrädd i början när jag startade klippmaskinen. han skulle hålla på hela tiden, han kastade sig bakåt och åt sidorna mot klippmaskinen. det gick jätte bra att klippa halva halsen och resten av hästen men när jag kom vid öronen och huvudet reste han rakt upp och ville inte vara med alls, ringde lilla mamma och ville ha hjälp så hon kom direkt till stallet men hon vågade ju inte hålla i han så vi fick be ridläraen om hjälp. hon tog fram en sån där bromsare eller vad det heter, jag tyckte inte om det men han vart ju klippt vid öronen och vart väl något fin. tur att jag inte ska tävla imorgon utan om en vecka. ska även försöka fixa hovarna och manen någon dag i veckan så han är fin på sönda om en vecka!
bilder får ni i morgon då jag har träffat han för idag har jag inte varit ute något typ utan pussa på han och sen åkte jag hem för att äta lite.
bilden är från google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0